Jachtschilder

Koopmans 36 Aluminium zeiljacht

Onderhoud van een Koopmans 36 zeiljacht.

Bekijk de foto's van dit project


Aankomst schip.
Er zitten veel blazen op het onderwater schip.
Blazen op de romp.

 

Ieder jaar is het  onderwater schip in de anti-fouling gezet.Hierdoor is een ongelijk matige laagdikte ontstaan.
Het onderwater schip wordt vlak en glad geschuurd.
Hele schip geschuurd.

 

Het aluminium is gaan reageren met de rvs bouten van de preekstoel. Hierdoor ontstaan blazen.
De blazen opengekrabt.
Schuren onderwater schip.

 

Het grootste geddelte van deze klus bestond uit schuren.
En nog meer schuren.
De kale aluminium plekken worden, nadat ze zijn opengekrabt en geschuurd goed gespoeld met schoon leidingwater. Hierna alle goed drogen en nalopen met een fohn.

 

Net zolang spoelen tot dat alle zouten en zuren zoveel mogelijk eruit zijn. Hierna wordt het schone aluminium behandeld met deoxidine, dit heeft een etsende werking, wat een goede hechting geeft an de volgende laag. Na de deoxidine gaat een laag alodine, die wordt overgeschildert met een goede epoxy primer. Na goed drogen plekken strak plamuren, voorbehandelen met een gschikte primer.

 

Romp schoonmaken voor het schilderwerk. Voorwerk. Het schilderwerk gebeurt met de hand.

 

De eerste lag wordt aangebracht. De meeste hoogglans eindlagen doen we met Double Coat van De IJssel. Afwerking onderwater schip.

 

Het eindresultaat. Het schip wordt na onze onderhoudsbeurt weer opgehaald. Vertrek schip uit onze loods.

 

 

terug



Janita Top Webontwikkeling