Restauratie

Refit Smelne kruiser

Bekijk de foto's van dit project


De boot wordt door een speciale vrachtwagen gebracht, deze is uitgevoerd met een hijskraan. De boot wordt hier op de botenkar gezet.


Nadat het schip is demonteerd,ramen en beslag zijn verwijdert wordt er een tent om het schip gebouwd.
Dit om te voorkomen dat het straalgrit in de gehele loods komt.


Stralen dak.

 

Stralen onderwaterschip.


Door inwateren van de raamrubbers zijn er een hoop plekken rondom de ramen verroest en te dun geworden.


De slechte delen zijn het eruit geslepen.

 

De stalen gasbun was verroest en lek. Deze wordt hier vervangen door een van rvs.


Nadat de hele boot in de primer is gezet kan er begonnen worden met het strak maken van de boot.


Salondak voorzien van plamuur.

 

De boot staat nu voor de helft in de eindlak.


Boot in de eindlak.


Plamuur op de romp.

 

Plamuur aanbrengen op de romp.
Na het plamuren en de romp voorzien te hebben van voldoende lagen primer kunnen de eindlagen erop gezet worden.


Voordek in de eindlak.

 

Afplakken dek voor de anti-slip.


Anti-slip op het achterdek.


De gangboorden afgeplakt voor het aanbrengen van de anti-slip laag. De hoeken zijn rond afgeplakt.

 

Het werk is gedaan en de boot kan uit de loods.


De boot wordt van de botenkar afgehaald.


En weer op de vrachtwagen gezet. Ideaal een vrachtwagen met eigen kraan.

 

De boot wordt naar het water gebracht en door de vrachtwagen gelost.

Project motorboot is afgerond.

 

terug



Janita Top Webontwikkeling