Nieuwbouw

Otis, luxe motor 1500 AC

In de volgende reeks foto's kunt u het proces zien van platenpakket tot geschilderd,                      glasdicht casco.

Bekijk de foto's van dit project


 

  De luxe motor gaat uit de hal waar ze gebouwd is.

 

Het schip hangt in de takels.














Het schip wordt op de vrachtwagen gezet.














Convoy exeptional dat betekent begeleidende auto''''''''''''''''s en veel zwaailichten.

 

Naar de snelweg, de hoogte is nagemeten, we passen onder de viaducten door.














Het schip is aangekomen bij de loods in Groningen.














Krijgt de chauffeur de boot erin ? Dit wordt wel een stukje vakmanschap van hem...

 

 Het staat nogal vol in de loods, maar het past.















De boot staat op haar plek.

 

Het voorzetten van de spanten en voor de spuiter moeilijk bereikbare plekken.














Spuiten salon.














De achterkant in de verf.

 

Resultaat salon.














Spuiten buitenkant.














Na het spuiten kan er afgeplakt en anti-slip aangebracht worden.

 

Bovenkant romp, boven het berghout, kan in de twee componenten hoogglans aflak.












Het hele schip staat in de twee componenten verf.
Uit gebruiks gemak zetten wij over de epoxy van het onderwaterschip en de romp een interim coat, zodat wij van twee naar 1 componenten kunnen gaan. Het voordeel hiervan is dat deze laag gemakkelijker te onderhouden is.














Het schip helemaal afgeschilderd.

 

De ramen zitten erin.













Volledig geschilderd en glas dicht.

 

De salon met houten vloer.













Grondhout op de wanden.











Het grondhout en de leidingen zitten erin.

 

De boot in klaar voor het inschuimen.










 Het schip wordt ingeschuimd.

 

Waar teveel schuim zit moet het weggehaald worden. Er mag geen schuim op de grondhouten zitten.











De vloer wordt definitief vastgezet door Paul en Jonathan. Vanaf hier wordt de rest van het interieur opgebouwd.










Hier wordt het bed in de gastenhut gemaakt. Er is rekening gehouden met lange gasten. Het bed is 210 cm. lang.

 

De wand van de badkamer wordt geplaatst.










De wanden van de salon zijn geplaatst. Links op de foto de badkamer. Rechts het toilet. Met daar achter de ingang gastenhut.
Badkamer en toilet zijn dus gescheiden.










De basis van de keuken. Hier wordt ingebouwd: Koelkast met vriesvak, dubbele spoelbak en een dieselkookplaat. Er komt geen gas aan boord.

 

De douche bak met schuifdeur. Afmetingen douche: 95 X 70 cm.










Het maken van massief mahonie lijsten.








De stroomkabels en waterleidingen worden geplaatst.

 

De leidingen in de badkamer.








Aansluitingen en afvoeren toilet. In de achterwand een groot service luik.
Zodat ook in de toekomst alles goed bereikbaar blijft. 








De gang is zo breed als de koekoek. Voldoende daglicht in de gang dus.
Rechts toilet, links  badkamer, voorin gastenhut.

 

De kunststof watertank aan
bakboord zijde.





De kunststof watertank aan stuurboord zijde.





De grote L-vormige bank wordt om de tank gebouwd.

 

De gastenhut. Met hang- en leg kast. Rechts op de foto het bed met daaronder de kunststof vuilwatertank.

 

  In de natte cel worden alle hoeken rond afgewerkt. Zo is het eenvoudiger schoon te maken.

 

  Het toilet met groot service luik.

 

  De motor: John Deere 
135 pk bij 2600 omw./min.
Een 4,5 liter 4 cilinder.
Met een PRM k.k.  
140 amp dynamo.
Alles 24 Volt. 
Kielkoeling uitvoering.

 

  Het motorpaneel.
Dashboard, niveau meters tanks, boegschroef bediening, GPS en schakelpaneel.

 

Grote luiken in de vloer, zodat alles goed bereikbaar is en dat alles goed valt te inspecteren.

 Keuken met dubbele spoelbak, thermostaatkraan, koelkast met vriesvak en dieselkookplaat. Geen gas aan boord.

 

  Massieve eikenhouten vloer.
Via deze luiken in het stuurhuis is de machinekamer te bereiken.

 

RVS plaat t.b.v. het anker.
Dezew plaat wordt nog in de kleur van de romp gespoten.

 

 

 

 

 

 

  Het schip gaat op transport naar de makelaar.

 

 

 

Er is weer een hoop meer ruimte in de loods.
Het schip heeft in de verkoop hal gestaan bij de makelaar. Het schip is verkocht en gaat nu voor het eerst te water gelaten worden.
Schip in de kraan.

 

 

Het schip ligt in het water maar blijft nog even in de banden hangen, zodat alle afsluiters en doorvoeren gecontroleerd kunnen worden.
Het schip ligt nu nog niet diep genoeg. Tijd om de ballast aan boord te sjouwen.
Auto met loodbroodjes.
Deze gaan in het vooronder.

 

 In het schip hebben we ook ballast aangebracht. Dit hebben we met zakken ponsdoppen gedaan.

 

Het schip ligt voor en achter nu diep genoeg. Tijd voor de proefvaart!

 

terug



Janita Top Webontwikkeling